Dětské skupiny - Lístky a Kvítka
motto Klíčku: „ V propojení a úctě k přírodě a sobě navzájem“
Dětské skupiny jsou realizovány spolkem – Rodinný klub Klíček z.s., který vznikl především za účelem aktivního a plnohodnotného naplňování volného času dětí a podpory rodin s malými dětmi, slaďování rodinného a pracovního života. Hlavní důraz je kladen na maximální trávení volného času dětí v přírodě a okolí. Naše lektorky a pedagogové mají celou řadu zkušeností, vzděláváním předškolních dětí a pořádáním akcí.
Rodinný klub Klíček v roce 2018 se stal Certifikovaným lesním klubem od ALMŠ po titulu Školka blízká přírodě. V roce 2022 a 2025 prošel recertifikací.
Dětské skupiny Lístky a Kvítka jsou zaregistrovanými dětskými skupinami u MPSV a čerpají příspěvek na provoz od 1.3.2022, ale fungují jako lesní klub pod Asociací lesních školek. Děti jsou venku za každého počasí, na zahradě, která drží titul "Ukázková přírodní zahrada" a má plaketu "Živá zahrada" a v blízkém okolí, kde se nachází lužní les a lesopark (Hluchov, Houštka, Ostrůvek, Proboštská jezera...). Dětské skupiny mají zázemí v památkově chráněných prostorách staroboleslavské rezidence, které j uvnitř po rekonstrukci uzpůsobené DS (M.Švabinského 371, Stará Boleslav)
Vše je více popsané v našem ŠVP Klíček
Vnitřní pravidla Lístky
Ceník 2024-2025 částka za celodenní celotýdenní docházku (5 dní v týdnu) pro děti nad 3 roky činí: 7000 Kč / měsíc (sleva sourozenec v DS 10%)
děti mladší věkové kategorie ( od 3 let do 31.8. po třetích narozeninách): 5000,-/ měsíc (od září 2025 - 6200,- dle normativu na provoz DS)
+ stravné ve výši 80 Kč/den (oběd, svačinka, pitný režim) od externího dodavatele Primirest.
Letní školkovné: 2500 Kč / týden (z toho 500 Kč stravné) VS dle typu tábora, děti z veřejnosti - 3000,- za týden (včetně stravy)
Dětská skupina Lístky
Kapacita skupiny: 12 dětí (Po – Pá: 7:45 - 16.30h)
------------------------------------
Dětská skupina Kvítka
Kapacita skupiny: 12 dětí (Po – Pá: 7:45 -16.30h)



.jpg)
KRITÉRIA PŘIJETÍ – do DS budou přijímány děti podle kritérií a pohovoru do naplnění denní kapacity.
Tým v Klíčku – naše lektorky mají pedagogické vzdělání nebo akreditovaný kurz Chůva.
O nás:
Naším základním principem je snaha o rozvoj člověka v jeho celistvosti. Výchovu a vzdělávání zaměřujeme především na utváření vztahu ke světu. Výrazným prvkem je pěstování lidskosti, tolerance a porozumění sobě i druhým.
Důraz dáváme na harmonické prostředí, pocit bezpečí a důvěry. Snažíme se u dětí podporovat tvořivost a fantazii, zejména ve vztahu k přírodě. Velká část programu probíhá venku. Vzdělávací program je koncipován tak, aby prožitek dítěte byl na prvním místě a obsahoval zážitky a prožitky ze všech oblastí předškolního vzdělávání. Aktivity jsou realizovány formou celotýdenních programů.
Ve svém přístupu k dětem využíváme nenásilnou komunikaci, vědomý přístup, profesionalitu (autentičnost, vlastní dobré návyky..)a pokoru. Na děti působíme a jednáme dle jejich vývojové úrovně a potřeb v souladu s potřebami skupiny, které je dítě součástí. Snažíme se o individuální porozumění dítěti. Vycházíme z postoje, že děti potřebují láskyplnou důslednost, jasnou a srozumitelnou komunikaci, jistotu, přijetí, participaci, bezpečí, lásku a klid. Součástí práce ve skupině je i osvojování společenských hodnot (hodnot naší ústavy – spravedlnost, tolerance, respekt, pluralita, spolupráce, laskavost, komunikace a zásady slušného chování) a učí dobrým návykům a jejich uplatňování v sociálním procesu. Snažíme se být vždy dobrým příkladem.
Lektoři se snaží pro dítě připravit a upravovat prostředí, aby bylo jasné a bezpečné. Aby děti byly spokojené a šťastné. Usilujeme o dobré podmínky pro soužití dětí v kolektivu a posilujeme sebevědomí dětí a jejich důvěru ve vlastní schopnosti. V dětech tím podporujeme sebejistotu a sebeúctu. Snažíme se, aby školka byla bezpečným prostorem, kde se děti mohou svobodně vyjádřit, a aby děti věřily v sebe a své schopnosti. Každý má prostor vyslovit svůj názor, ale učíme se naslouchat a respektovat názor druhých. Děti se učí za podpory lektora zvládat konfliktní situace. Snažíme se děti přivést k tomu, aby s druhým soucítily a dokázaly si uvědomit, jak se cítí ten druhý. V případě konfliktu děti nesoudíme, nehledáme viníky, pouze konstatujeme, co vidíme. Nejednáme z pozice moci dospělého. Lektor je pro děti průvodce a rádce. Mnoho aktivit vzniká na základě podnětů od dětí, lektor je pouze dále rozvíjí. Úměrnou část dne vyplňuje program volná hra, kdy volný prostor musí dítě vyplnit samo.
navíc:
- partnerství rodiny a klubu, rodinný přístup, zapojení rodičů do dění v klubu
- vedení k sounáležitosti s přírodou
- environmentální výchova dětí
- podporování udržitelného rozvoje komunity
- zapojení rodičů a dětí do provozu klubu – péče o zahradu, organizování akcí, lokální projekty
- důležitou část vidíme v navázání spolupráce s ostatními kluby a školkami ve městě (formou společných programů a akcí)
- zapojení základních a středních škol formou programů či akcí do pomoci s údržbou areálu
Dětská skupina (DS): V rámci přijaté dotace EFS byla vytvořena DS pro 12 dětí. Registrovaná dětská skupina musí plnit požadavky zákona, standarty kvality.
Podpora na vznik a provoz skupiny byla schválena během dubna-května 2016.